История завода ХАРП
Сьогодні Харківський підшипниковий завод займає лідируюче положення серед підприємств підшипникової галузі країн Східної Європи, але так було не завжди.
Незважаючи на те, що в СРСР Харківський підшипниковий завод (раніше він називався ГПЗ-8) був потужним і передовим підприємством після розпаду Радянського Союзу, руйнування виробничих зв'язків і занепаду інженерної думки, завод значно розтратив свій потенціал. До 2000 року накопичилося технічне відставання виробництва, застаріло обладнання, практично не велася розробка нових продуктів.
Прихід в цей період великого інвестора і акціонера (Індустріальної групи УПЕК), який був зацікавлений у якнайшвидшому відродження заводу фактично врятував ХАРП від ліквідації.
Уже понад 15 років на заводі проводиться комплексна програма технічного переозброєння, яка охоплює всі виробничі ділянки. В результаті компанія стала підприємством європейського рівня. На данный момент на ХАРП сформований один з найбільших в Україні парк високоточного сучасного обладнання з ЧПУ, а завод зберіг позиції найбільшого в СНД і єдиного в Україні підприємства, що випускає подшипниковую продукцію.
1 листопада 1947 року - дата офіційного дня народження заводу HARP.

1945-1970
1945 г. - розпочало будівництво першого на території сучасної України і восьмого за рахунком державного підшипникового заводу - ГПЗ-8.
1946 г. - ще до фактично повноцінного пуску заводу колективом заводу було освоєно виготовлення перших трьох типів однорядних кулькових підшипників.
1947 р - 1 листопада був даний старт першої черги заводу. До цього часу завод вже випускав 14 типів підшипників, обсяг виробництва склав близько 200 тис. Шт. підшипників.
1950-1951 рр. - вироблено технічне переоснащення виробничих потужностей: встановлені автомат для полірування кілець, агрегати для механічної переробки стружки, консерваційні установки.
1959-1963 рр. - бурхливе зростання виробництва підшипників на заводі, викликаний впровадженням передових на той час технологій підвищення продуктивності праці і автоматизації виробничого процесу.
1964 г. - на заводі розгорнулася підготовка до створення автоматичних ліній обробки кілець вагонних підшипників і перекладу ковальського виробництва на нову технічну основу.
1966 г. - трудовий колектив заводу за освоєння нових видів продукції і видатні досягнення був удостоєний ордена Трудового Червоного прапора - вищої нагороди того часу.

1970-2000
1975 г. - завершилася чергова реконструкція виробничої бази заводу.
1980-і рр. - завод стає головним в країні підприємствам, що випускають вагонні підшипники для потреб залізниць. Їх виробництво організовується на 32-х автоматичних лініях токарної, шліфувальної та термічної обробки.
1994 г. - в рамках переходу України на ринкові засади на базі 8-го державного підшипникового заводу було створено відкрите акціонерне товариство «Харківський підшипниковий завод» (АТ «ХАРП»).
Почесний президент ІГ УПЕК А.М. Гіршфельд:
«У той час, коли підприємці йшли з промисловості в торгівлю, ми активно зайшли в індустріальний сектор. Нас мало хто розумів тоді, але я глибоко переконаний в правильності нашого вибору »



2000-2010
2000 г. - починається новий виток у розвитку заводу з приходом нового великого інвестора і акціонера - Індустріальної групи УПЕК (АТ «У.П.Е.К») - першої корпорації в Харківській області, яка взялася сприяти впровадженню наукоємних технологій у виробництво. З приходом нового інвестора за рахунок впровадження нових технологій та удосконалення системи менеджменту виробництво ХАРП вперше проходить наглядовий аудит Міжнародної сертифікує організації TUV CERT на відповідність виробничої технології стандарту ISO 9002.
2001 г. - було створено ТОВ «УПЕК ТРЕЙДИНГ» - дистриб'ютор АТ «ХАРП» з ексклюзивними правами продажу підшипникової продукції; були організовані торгові представництва і представлена широка дилерська мережа в Україні та інших країнах СНД.
2002 рік: - завершення першого етапу технічного переозброєння і модернізації виробництва в рамках інвестиційного проекту загальною вартістю в $ 26,7 млн., Що реалізується Індустріальної групою УПЕК. Після завершення цієї програми на заводі було налагоджено виробництво підшипників підвищених класів точності з обмеженим рівнем гучності і вібрації.
2007 рік: Починається докорінне оновлення токарних потужностей ХАРП вартістю близько € 5 млн.
2008 рік: У лютому 2008 року наказом Міністерства промислової політики України УКТБПП визначено головною організацією зі стандартизації в сфері підшипникової галузі.
2008 - завершення другого етапу технічного переозброєння і модернізації виробництва інвестиції в яке склали $ 12 млн: на заводі заробив ділянку виробництва підшипникових компонентів, що виготовляються методом гарячого штампування; початок випуску заготовок для підшипників високої якості, що задовольняє європейським стандартам, які висуваються до продукції для автомобільної промисловості.
2009 г. - впровадження на заводі комплексної системи автоматизації конструкторсько-технологічної підготовки і комп'ютерного супроводу машинобудівного виробництва (КСА); в рамках реалізації проекту модернізації виробництва залізничних роликових підшипників було освоєно виробництво роликових підшипників касетного типу, річні виробничі потужності були збільшені з 0,8 млн. до 1,2 млн. підшипників.
2010 року - висока якість і надійність підшипникових рішень ХАРП для залізничного транспорту було підтверджено ВАТ «Російські залізниці» - однієї з найбільших залізниць в світі.
У 2008-2010 рр. на ХАРП впроваджена комплексна система автоматизації КСА-2008.

УПЕВНЕНО В МАЙБУТНЄ
Початок проекту з організації виробництва залізничних підшипників на території Російської Федерації під торговою маркою HARP - створення Оскольського підшипникового заводу.
ХАРП став лідером серед підшипникових підприємств СНД з випуску товарної продукції і починає просувати на ринки країн СНД свою нову розробку - здвоєний циліндричний підшипник касетного типу CRU-дуплекс, який успішно проходить підконтрольну експлуатацію на російських залізницях.
2011 року - завод вийшов виробничу потужність в 1,2 млн. Залізничних роликових підшипників в рік.
УПЕК приступив до створення лабораторії для проведення сертифікаційних випробувань залізничних підшипників.
2012 року - ХАРП вперше представив свої енергоефективні підшипникові вузли касетного типу (TBU 1520 HARP, CRU-Duplex K2) на найбільшій у світі виставці залізничної техніки InnoTrans 2012 (м Берлін, Німеччина) і удостоївся статусу «Світова прем'єра». (У 2014 році ХАРП повторить цей успіх)
2015 г. - на заводі починається виробництво абсолютно нового продукту - підшипникових вузлів HARP AGRO UNIT, широко застосовуваних у вітчизняній та імпортної сільгосптехніки.
2016 г. - в рамках стратегії випуску широко затребуваних ринком підшипників, застосовуваних у сільгосптехніки вітчизняного і імпортного виробництва, ХАРП розширює лінійку пропонованої продукції, виводить на ринок підшипники і підшипникові вузли нового покоління - корпусні підшипники ES, EX-серій.
Успішно завершилася підконтрольна експлуатація інноваційного підшипникового вузла нового покоління CRU Duplex на мережі Російських залізниць.
2017 г. - ХАРП отримав статус схваленого постачальника комплектуючих світового лідера з виробництва підшипників - Schaeffler Group (Німеччина).
Ви можете знайти і завантажити в цьому розділі